Vloer-wand_woonfonds-2

Vloer-wand_woonfonds-1

Houten-tafel-woonfonds-klusbus

Houten-tafel-woonfonds-rode-emmer

Samen bouwen aan woongenot

Verbouwen, vaak geen top op mind-optie bij woonconsumenten. Maar wél een uitstekende – voordelige – manier om woongenot te verhogen. Hoe zorg je ervoor dat Woonfonds hypotheekadviseurs dit thema zo goed mogelijk bij de consument onder de aandacht kunnen brengen? Met deze vraag kwam Woonfonds bij Sniper-X.

Kopen, verkopen, verhuizen en verbouwen. Het zijn de belangrijke woonmomenten in het leven van een consument. Veel mensen zijn zich er niet van bewust dat de laatste mogelijkheid, verbouwen, een uitstekende optie kan zijn. Niet alleen omdat dit het verschil kan maken bij het woongenot, maar ook omdat Woonfonds bijvoorbeeld aantrekkelijke tarieven biedt. Bewustzijn hierover bij de consument, daar ligt een taak voor de onafhankelijke hypotheekadviseur. Maar: hoe maak je dit thema zo interessant, aantrekkelijk en toegankelijk mogelijk? Dat vroeg het Woonfonds Sniper-X.

Verbouwen is ook gewoon leuk

Sniper-X ontwikkelde samen met Woonfonds de klusemmer campagne. De boodschap: ‘Verbouw mij’. De klusemmer is niet alleen handig bij het klussen, maar je kunt hem nadien ook nog op verschillende andere manieren gebruiken. Als katapult bijvoorbeeld. Of bierkoeler. Door de klusemmers aan hun klanten te geven, laten Woonfonds hypotheekadviseurs zien dat je goed zit met een hypotheek van Woonfonds: Woonfonds denkt mee, ook op het gebied van verbouwen. De klusemmers werden persoonlijk bezorgd bij de hypotheekadviseurs. Ook waren er mailings, advertenties, banners en online content. Op extrawoongenot.nl lieten we o.a. via een film zien van ‘klusemmer mogelijkheden’. Via Facebook en Twitter konden consumenten zelf ook aangeven hoe ze hun klusemmer verbouwden, met de hashtag #leefjeuit. De reacties waren talrijk en origineel: zo werd de klusemmer een lampenkap, een chipsschaaltje, een schommel en werd hij zelfs gebruikt bij een newborn fotoshoot: met de liefde voor verbouwen kun je inderdaad niet vroeg genoeg beginnen!

De Klusbus

Ook brachten we via een mailing, met een ‘sla in bij klusnood’-raampje, de klusbus onder de aandacht. Loopt een consument ergens tegenaan tijdens een verbouwing? Dan staat Woonfonds klaar, niet alleen met raad, maar ook met daad: met de klusbus kunnen hypotheekadviseurs klanten gratis hulp aanbieden in geval van klusnood. Zo maken we verbouwen nóg leuker dan het al is. En vooral ook makkelijker.

Wat hebben wij gemaakt?

Concept en design
Visuals: film en fotografie
Content online
Mailings
Advertentie (vakbladen)
Banners