Ahoy-laptop-site

Vloer-wand_2-beelden-1

Vloer-wand_2-beelden-2

ahoy-signing

Rotterdams icoon

Denk je aan de iconen van Rotterdam, dan mag Ahoy niet ontbreken. Al 45 jaar maakt deze topvenue deel uit van het DNA van de stad en veel ‘groten der aarde’ hebben hier miljoenen mensen de tijd van hun leven bezorgd. Daarom zijn wij erg trots dat wij de nieuwe merkpositionering en huisstijl van deze wereldplek mochten ontwikkelen! De komende jaren laat Ahoy on- en offline van zich horen met een stoer logo en prachtige plannen vol creativiteit en daadkracht.

Nieuwe merkpositionering

Sniper-X kwam als winnaar uit de bus bij de pitch van Ahoy om hun merk een nieuwe lading te geven. Ahoy heeft namelijk mooie plannen voor de toekomst zoals de ontwikkeling van een nieuw multifunctioneel complex van internationale allure met een groot congrescentrum (auditorium voor 2750 bezoekers en 35 break-out rooms) en een muziekhal voor circa 7000 bezoekers. En ook hun huidige positie liegt er niet om! Vandaar dat de daadkracht en creativiteit die in de 250 Ahoy medewerkers besloten ligt ook duidelijker op de kaart mag.

Nieuwe stijl

De nieuwe stijl vertaalt de wens van Rotterdam Ahoy om creativiteit, ondernemerschap en het Rotterdamse hart krachtig neer te zetten en uit te dragen. Dit komt tot uiting in een sterk en robuust logo dat de no-nonsense uitstraling en het rauwe gevoel van Rotterdam vertegenwoordigt. De vormen zijn eenvoudig en industrieel en lenen zich als losse bouwstenen goed voor een creatieve doorvertaling naar de verschillende huisstijlmiddelen.

Built for Experiences

De losse  ‘bouwstenen’ van het logo staan symbool voor de interne drive van de 250 Ahoy medewerkers die de claim ‘Built for Experiences’ iedere dag met hart en ziel voor de bezoekers en organisatoren waarmaken. Bouwen en creëren is een duidelijke rode draad die ondersteund wordt door sfeer, beleving en dynamiek in de fotografie.

Wat hebben wij gemaakt?

Concept
Logo
Huisstijl
Webdesign
Fotografie
Advertenties
Signing