World’s leading smart playground

AIA-logo

Beeld

AIA-spread2

AIA-boek

 

Amsterdam Innovation Arena:¬†World’s leading smart playground

Amsterdam Innovation Arena komt tot stand door de samenwerking tussen Amsterdam ArenA, Amsterdam Smart City, Gemeente Amsterdam, Microsoft, KPMG, TNO, KPN, Huawei en Philips Lighting. Zij zijn de aanjagers van dit innovatieplatform waarop iedereen met een goed digitaal idee binnen een verschillende thema’s aan kan haken. Na een pitch werd Sniper-X door de partners gekozen als partij om de merkidentiteit en positionering vorm te geven. En daar zijn we natuurlijk heel trots op!
Amsterdam Innovation Arena is de plek waar de komende jaren gewerkt wordt aan Smart City en Smart Stadium innovaties. Zo hoef je straks nooit meer te zoeken naar je auto in de parkeergarage, sta je niet meer in de file naar een evenement en worden grootstedelijke vraagstukken over mobiliteit, afval, energie en connectiviteit door veel partijen aangepakt. Want de Amsterdam Innovation Arena is een plek waar krachtige partners de handen ineen slaan om samen met kennisinstellingen, wizz-kids en het bedrijfsleven de digitale ondernemerszin te faciliteren en internationaliseren.

Merkpositionering

Samen met de partners hebben we tijdens diverse brainstormsessies de brand identity en doelgroepen in kaart gebracht en op basis hiervan de positionering, propositie en een nieuw logo en nieuwe stijl ontwikkeld. Naar de toekomst toe wordt dit verder uitgewerkt in campagnes en diverse uitingen waarin we bewust kiezen voor ‘digital first’ en een bij het merk passende content strategie uitrollen.

Brand book

Om alles wat we strategisch en creatief bepaald hebben duidelijk vast te leggen, hebben we een Brand book ontwikkeld dat voor alle partners een leidraad bij hun communicatie over de Amsterdam Innovation Arena is. Door de tijd heen zullen we dit Brand book verrijken en herijken met nieuwe inzichten en ontwikkelingen.

Wat hebben wij gemaakt?

Positionering en strategie
Concept en design
Brand book